DNA
Drie generaties gastvrouwschap
Mijn oma Geesje de Jonge is in 1958 begonnen met het verhuren van kamers (zelfs die van haar kinderen). In begin jaren zestig toen het toerisme opkwam in Giethoorn, zag je meer van dit soort ontwikkelingen: met elkaar eten wat de pot schaft en als gast echt onderdeel zijn van het gezinsleven. De film Fanfare (regisseur Bert Haanstra) die eind jaren vijftig speelde, heeft de toeristische aantrekkingskracht van Giethoorn versterkt. Mijn opa Willem de Jonge had een aannemersbedrijf en oma wilde ook graag ondernemen. Er kwam behoefte aan groei en opa ging bijbouwen. Dat was de eerste stap van een bed & breakfast met koud stromend water naar een pension met op iedere kamer een eigen wastafel met warm- en koud stromend water. Iedereen at mee ‘s avonds en oma Geesje entertainde de gasten vanuit allerlei windstreken zonder kennis van taal en met alleen een paar jaar basisschool op zak.
Mijn moeder, de oudste dochter van het gezin, Roelie de Jonge had al snel in de gaten dat de Horeca wel erg leuk was, zij hielp in het hotel en haalde haar restaurant- en ondernemerspapieren. Er werd een nieuwe verbouwing gedaan tuinkamer, hotelkamers en groot terras aan het water toen Roelie de zaak van haar moeder overnam. Ze ontwikkelde meerdaagse arrangementen voor gasten met een boot, diner, overnachting etc. en een nieuw tijdperk brak aan.
En ik, Gabriella, wel met een andere achternaam (Esselbrugge) werk van jongs af aan mee in het hotel. Aan de kant van de weg naast het hotel verkocht ik streekproducten, gaf gasten rondleidingen, voer menig rondje met gasten, hielp in de keuken. Ging zoals bijna verwacht Internationaal Hotel Management School doen in Leeuwarden. Omdat ik naast mijn passie voor het mooiste gebied van Nederland ook een passie heb voor creatieve communicatie werd er in Amsterdam nog een studie gedaan. Na het werken voor een toonaangevende hotelketen in de marketing en de marktleider op het gebied van online hotelreserveringen (Booking.com), werd het westen van Nederland door mij weer verruild voor dorpsavontuur! Met nieuwe ingrediënten, de aanleg van een kruidentuin, een mini- haven, een nieuwe metamorfose van het bedrijf en de aanleg van een groter terras aan het water staat het hotel nu aan het begin van een nieuwe fase met nog meer kwaliteit. Uiteraard nog steeds met dezelfde intieme sfeer en aandacht voor omgeving, sociale waarden en ecologie.
In 2005 besloot ik om Giethoorn internationaal op de kaart te zetten en begon ik met het verleiden van de Aziatische gast. Ik werd verliefd op de verschillende culturen en we breiden onze hospitality familie (Giethoorn Hospitality) uit met meerder locaties in China.
Om een lang verhaal kort te maken, de dames van de Jonge zijn dus onze wortels. De identiteit van ons hotel is kleinschalig ook al worden we steeds een stapje groter qua beleving met een knipoog naar de cultuurhistorie en puurheid van Giethoorn (het karakter van het bedrijf met de eigen hand van de Dames: kwaliteit voor leven, pure gerechten met verse ingrediënten (Uut Giethoorn), comfort, streekeigen gastvrijheid en alles om in de (vrije)tijd optimaal te genieten.
Als familie organiseren we veel en werken met veel partijen samen zoals de beheerders van het Nationaal Park Weerribben - Wieden, de agrarische bedrijven (Uut Giethoorn) de bewoners en de ondernemers van de dorpen en cultuurhistorische stadjes in de omgeving.
Om een lang verhaal kort te maken...
Onze visie
We aim to offer our guests a unique Giethoorn experience in an inspiring, personal and familiar way, with which originality, flexibility, purity and creativity are leading characteristics.
Onze missie
We offer a warm Giethoorn welcome, combined with personal service and safety to our guests. We create a hospitality trademark with defined, reliable product standards through extraordinary personalized packages and exceeding customer’s expectations. Moreover, we would like to create a connection of our Giethoorn brand and the locations through the experiences we offer.
We aim to offer our guests a unique Giethoorn experience in an inspiring, personal and familiar way, with which originality, flexibility, purity and creativity are leading characteristics
Core values of de dames van de Jonge
Personal: Every member in the team (family) of de dames van de Jonge believes strongly that every reservation is an opportunity to meet the unique needs of guests on a personal level. We are empathetic, empowered, professional and unobtrusive. We would go above and beyond to provide personal touches and personalized services to ‘surprise and delight’ each and everyone of our guests.
Instinctive: de dames van de Jonge team do not only reacts, but we proactively anticipates guests’ needs. Our family culture inspires the team to use their own decision-making skills, intelligence and personal judgment to engage with guests at an advanced and personal level. We intuitively and proactively make every guest feel special and at home.
Local: recognizing the rigors of the road, de Dames van de Jonge offers a full spectrum of products and services that provide everything from tranquility to rejuvenation. Whether the guests is alone or with company, we wish to give them new perspective and appreciation of the unique local leisure experience in our wonderful Giethoorn village that is surrounded by national park area. This is achieved through an array of services and special touches to give the guests a full understanding and immersion in our local culture.
Act with responsibility: We maintain integrity, fairness and honesty in all our internal and external relationships. We support initiatives that improve the environment of the biggest wetland of western Europe called Weerribben Wieden National Park and are responsible members of our community.